2025_BEZPIECZEŃSTWO POŻAROWE OBIEKTÓW BUDOWLANYCH NIEBĘDĄCYCH BUDYNKAMI
Jako zbiornik podziemny LPG traktuje się zbiornik przykryty kub obsypany warstwą ziemi o grubości co najmniej:
W drogowych urządzeniach przeciwhałasowych, które mają długość większą niż 400 m, należy zaprojektować wyjścia awaryjne o szerokości nie mniejszej niż:
Sekcje magazynowe ze stałymi odpadami palnymi oddziela się między sobą pasami wolnego terenu o szerokości co najmniej:
W kontekście Rozporządzenia Komisji (UE) NR 1303/2014 z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” systemu kolei w Unii Europejskiej, za tunel uznaje się obiekt o długości:
Odległości stanowisk postojowych dla pojazdów samochodowych i samojezdnych maszyn rolniczych od instalacji służących do otrzymywania biogazu rolniczego powinny wynosić co najmniej:
Wysokość ogrodzenia strefy bezpieczeństwa w instalacjach do otrzymywania biogazu rolniczego powinna wynosić:
Tunel drogowy o długości większej niż 500 m powinien być wyposażony w hydranty zewnętrzne:
Wymóg doprowadzenia drogi pożarowej z dwóch stron zbiornika z benzyną o pojemności przekraczającej:
Zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać sieci gazowe i ich usytuowanie, do pierwszej klasy lokalizacji zalicza się teren:
Urządzenia uruchamiające przeciwpożarowy wyłącznik prądu, odcinający dopływ energii elektrycznej do wszystkich odbiorników na stacji metra, z wyjątkiem obwodów zasilających instalacje i urządzenia, w których funkcjonowanie jest niezbędne w czasie pożaru i prowadzenia akcji ratowniczo – gaśniczej musi być zainstalowany:
Czas działania oświetlenia awaryjnego ewakuacyjnego na stacji metra ze względu na bezpieczeństwo ekip ratowniczych nie powinien być krótszy niż:
Odległość między rozlewnia gazu a stanowiskiem tankowania gazem płynnym pojazdów samochodowych, liczona od odmierzacza gazu płynnego, powinna wynosić co najmniej:
Wymagania w zakresie bezpieczeństwa w tunelach kolejowych w Polsce należących do systemu kolei w Unii Europejskiej:
Pod mostem lub wiaduktem zabrania się sytuowania obiektu zagrożonego wybuchem oraz obiektu, którego gęstość obciążenia ogniowego jest większa niż:
Ściany separacyjne pomiędzy sekcjami magazynowymi, znajdujące się w strefie pożarowej z odpadami stałymi o gęstości obciążenia ogniowego powyżej 4000 MJ/m2, powinny posiadać klasę odporności ogniowe:
Pomieszczenie na terenie tłoczni gazu, w których znajdują się sprężarki gazu wyposaża się w:
Zgodnie z TSI chodniki ewakuacyjne wymagane są w tunelach o długości:
Stanowiska postojowe dla pojazdów przewożących towary niebezpieczne w miejscu obsługi podróżnych przy drogach publicznych powinny być zaprojektowane w odległościach nie mniejszych niż:
Wymaganą ilość wody do celów przeciwpożarowych do zewnętrznego gaszenia pożaru dla miejsca magazynowania ciekłych odpadów palnych określa się przyjmując Intensywność podawania wodnego roztworu środka pianotwórczego:
Klasa wentylatorów oddymiających usuwających dym z peronu pasażerskiego stacji metra nie powinna być niższa niż:
Rozpiętość sekcji magazynowej ze stałymi odpadami palnymi mierzona w głąb od miejsca jej załadunku i dostępności nie może przekraczać:
Gazociąg o maksymalnym ciśnieniu roboczym (MOP) 400 kPa zalicza się do gazociągów:
Zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (UE) NR 1303/2014 z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” systemu kolei w Unii Europejskiej, obszar bezpieczny:
Baza paliw płynnych ze zbiornikami naziemnymi, przeznaczona do magazynowania i przeładunku ropy naftowej oraz produktów naftowych I i II klasy powinna mieć zapewnione co najmniej 2 wjazdy spełniające wymagania określone w przepisach odrębnych dotyczących dróg pożarowych oddalone od siebie co najmniej: